Dyret og a Mor.

Dyret og a Mor.
Det er viktig å ta bilder...sykt mye bilder!

tirsdag 14. desember 2010

Julefri?

Klokka 3 holdt jeg pusten, åpnet øynene og merket at verden så klin lik ut, som da jeg 6 timer før gikk inn for å ta matematikk-eksamen. Eneste forskjellen var at jeg manglet en kaffekopp.
Ingen frihetsfølelse, ingen gledesrus eller magebrus...wtf!

Har, etter en omgang med meg selv, kommet fram til at det må være fordi at en mer kunnskapsløs opplevelse har jeg aldri opplevd. Jubelen kunne ikke komme, fordi jeg hadde ikke skrevet meg tom. Skrevet meg fri! Jeg var allerede tappet tom før jeg satte meg ved pulten. Jeg kan med ganske høy selvtillit si at det blir konteeksamen på bursdagen min. Jeg skylder alt på Ivar Aasen og omegn. Å la nynorsken slippe til, tappet meg helt for livsglede. Jeg brukte opp magien rett før Derivasjonen skulle få slippe til...

Hvor er jula da? Hvorfor kan jeg ikke sitte i sofaen og nyte? Jeg har tre dager med jobb igjen og så er det julefri...eller nesten. "Jeg skal bare" en masse først. Lese Peer Gynt og Terje Vigen, øve til konten(bah!), vaske masse med grønnsåpe, kjøpe ferdig julegaver og sende julekort...ha boksirkel og dra på alkoholfritt julebord(nei, ikke tull), pakke til hjemreise, skrive ut billetter, lage middag hver dag, gå opp og ned trappene, tisse masse, GAD! Blir kvalm.

Et lite opplyst menneske skrev at sjelen måtte være i magen. Noe bor i magen, helt sant. Ikke sjelen, men bøygen. (merk. les Ibsen). Min bøyg er Janus, aldri på min side. Jeg spretter en øl mens jeg koker te lissom!

Håper alle får ei fin jul, og at de fleste klarer å presse seg ned i en sofa, for å få fred. Jeg går til plan B, og legger på minnet at jeg må på polet før jeg drar fra fastlandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar